Egitim Sitesi (Sbs,Öss,Kpss) Öncesi Hazırlık Sitesi

Üye Olarak Hiç Bir Şey Kaybetmessiniz. Sadece Daha İyi Hizmet Alırsınız. Tr-Egitim.Forum

Join the forum, it's quick and easy

Egitim Sitesi (Sbs,Öss,Kpss) Öncesi Hazırlık Sitesi

Üye Olarak Hiç Bir Şey Kaybetmessiniz. Sadece Daha İyi Hizmet Alırsınız. Tr-Egitim.Forum

Egitim Sitesi (Sbs,Öss,Kpss) Öncesi Hazırlık Sitesi

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


    Dünya edebiyatı hakkında ansiklopedik bilgi

    enes
    enes
    ÜSt Seviye Öğrenci
    ÜSt Seviye Öğrenci


    Mesaj Sayısı : 130
    Paylaşım Gücü : 26133
    Üye Rep Gücü : 1
    Yaş : 34
    Nerden : -ßursa/TurKiye

    Dünya edebiyatı hakkında ansiklopedik bilgi Empty Dünya edebiyatı hakkında ansiklopedik bilgi

    Mesaj tarafından enes Salı Ekim 05, 2010 1:25 am

    Edebiyatın en genel anlamında nasıl tanımlanabileceği sorunu belirli bir tarihsel dönemin sorunsallaştırdığı konu olmasının yanı sıra (özellikle Goethe sonrası) edebiyatın gerek sözsel gerek Yazı' ya ait kendi tarihi gereği de neredeyse insanlığın tarihi kadar eski bir inceleme alanını beraberinde getirir. Edebiyat' ı okuyucunun edebiyat olarak düşündüğü şey olarak tanımlamak bazı sakıncaları beraberinde getirse de, böylesi bir tanım düşüncenin katı kuralları, sınırlayıcılıkları ve ideolojilerin kapalılıkları karşısında rahatlatıcı olacaktır.Böyle bir tanımın getireceği sıkıntıların da en çok tüketim ekonomisinden, modern dünyanın işleyiş ilkelerinden geldiği uzundur bilinmektedir.

    Buradan asıl konuya Dünya Edebiyatı' nın neliğine geçecek olursak, bu alanın çok daha fazla sorunlar içerdiğini görüyoruz. İlk olarak dünya edebiyatı kavramında kilit rolü üstlenen dehayla başlamak gerekiyor: Goethe...Goethe ve Eckermann' ın yakın (usta-çırak) ilişkisi Goethe ve Eckermann ilgilileri tarafından iyi bilinmektedir. 1827' in Ocak ayında Goethe henüz daha on yedi yaşındaki Eckermann' a "weltliteratur" kavramını fısıldar. Kavram daha sonra Eckermann' ın ustası ile ilişkisine yer verdiği bir kitabında duyurulur. (1835, gesprache mit goethe in den letzten jahren seines lebens) Goethe için dünya edebiyatı "farklı kültürlerin insanların arasındaki düşünce alışverişi ve ulusların entellektüel hazinelerini değişim için getirdikleri bir edebi alandır."

    David Damrosch "What Is World Literature?" adlı kitabında Dünya Edebiyatı' nı kendi kültürlerinin dışında da (özgün dilde ya da çeviri yoluyla) dolaşımda olan edebi eserlerin toplamı olarak görür. Gene aynı yazar üzerinden devam edersek, yazar Dünya Edebiyatı' nın olabilirliğinin yadsındığı görüşlere de yer verir. Dünya edebiyatı, Goethe için bile genel olarak Yunan, Roma edebiyatı ile ilgili, en genel anlamında batı uygarlığı ile ilgilidir. Goethe her ne kadar yaşamı içerisinde doğu' yu merakla inceliyor ve önem veriyorsa da temel eserlerin, referans noktalarının batı olması gerektiği üzerinde ısrarla duruyordu. diyordu ki: "Roma ve Yunan edebiyatı bizim için temeldir. Onlara verdiğimiz değeri Çin, Sırp edebiyatlarına veremeyiz."

    Kısacası edebiyat teorisinde de sıkça kullanılan (center-periphery) merkez ve kenar ya da çevre ikilisi genel olarak eleştirinin yoğunlaştığı alandır. Belirli bir uygarlığın, kültürün ve coğrafyanın sınırları içerisinde algılanan ve o merkez üzerinde dönen bir yapının dünya edebiyatı olarak adlandırılması olanaklı değildir, ve böyle olarak Goethe' nin de iyi niyetle tasarladığı bir ortak değişim alanı sözkonusu edilemez. Claudio Guillen kim böyle bir şeyi düşünebilir ki der ve ekler : "Dünya Edebiyatı... bütün ulusal edebiyatların toplamı: kaba bir düşünce, pratik olarak karşılığı olmayan bir düşünce, olağan bir okuyucu için değil ama ancak trilyoner bir arşivci için bir anlamı olabilir. En düşüncesiz editör bile böylesi bir şeye girişmedi."

    Bu eleştiri haklı gibi görünse de tümel olanın kavranışı karşısında yetersizdir ve eleştiri oradan sökün eder. Bir hayvan tür olarak kavranır çokluğuna rağmen, örneğin bir sivrisinek' ten milyonlarca vardır ama sivrisinek kavramı milyonlarcayı birlik altında kapsar ve "edebiyat" da böylesi bir tümeldir. Dünya Edebiyatı ise ulusal edebiyatların toplamı olmaktan çok ortak alana giren ve ortak alanda kalabilen eserlerin kapsandığı bir düzlemde iş görür. Dünya Edebiyatı denince ilk akla gelen alan da karşılaştırmalı edebiyat' tır. Dünya Edebiyatı için tartışılanların neredeyse tümü karşılaştırmalı edebiyatın alanına girer. Edebiyat Eleştirisi bu alanda şeyler-metinler-kültürler arasılık üzerinden şekillenir.

    Karşılaştırmalı Edebiyat içerisinde kalarak ilerlersek, bir Çin Edebiyatı uzmanı İngiliz Profesör için bir "t' ang dynasty" poem çok derin anlamlar ve karşılıklar bulabilir. Fakat böylesi bir çalışmanın Dünya Edebiyatı içerisindeki dolaşımında sıradan bir okuyucuda nasıl bir karşılık bulacağı tartışmanın merkezini oluşturur. Böylesi çalışmalar ve eserler genel olarak yerel değerlerin ve bakışın eseri istilasıyla sonuçlanır. Ayrıca en dikkatli ve özenli edebiyat eleştirileri bile batı pratiği üzerinden şekillenmektedir. Sorunların ne kadar derin olduğunu görebiliyoruz, daha ayrıntıya bile girmemişken. Gene de bazı uzmanlar, Northrop Frye gibi, kültürler arasında dolaşımda olan eserlerin arketipler içerdiğine, bu arketiplerin de edebiyat için evrensel bir anlama yetisini sağladıklarına inanırlar. Bunlara son zamanlarda etiemble de katılmış ve arketipler yerine sabitler, değişmeyenler(invariants) kavramını kullanmıştır. Son zamanlarda böylesi değişmezlerin belirlenmesi karşısında yoğun tartışmalar sürüp gitmekte ve uzlaşma sağlanamamaktadır. Teorik olarak doğan olanak eylemde sürdürülebilirliğini kazanamamakta, bir söylem diğer söylemi dışlamaktadır.

    Dünya Edebiyatı ve karşılaştırmaları edebiyat derin sorunlarına rağmen varlığını ve önemini giderek arttırmaktadır. Özellikle küreselleşmenin giderek etkisini arttırması bunda önemli etkendir. bir eserin dünya edebiyatına girebilmesi için iki temel aşama vardır: eserin edebiyat olarak okunması ve kendi kültüründen daha geniş bir alana(dünyaya) yayılması, orada dolaşıma girmesi: ortak alanda! Genel olarak, başyapıtlar dışında, bir çok eserin ortak alana girdiği ve çıktığı gözlemlenmiştir. Bu kaymalara sıkça rastlanır. kültürel değişim ve dinamikler bu kaymalarda önemli rol oynar.

    Edebiyat eserinin dünyadaki dolaşım serüvenini çözümleyebilmek için varlıkbilimsel bir yaklaşımdan çok görüngübilimsel ( fenomenolojik bir yaklaşım) sergilemek önem kazanmaktadır. Eser kendi kültüründe bulduğu karşılıktan çok farklı karşılıklar bulmaktadır ortak alanın alt alanları içerisinde. Bir düşünürün de dediği gibi en başta çeviri bir kültür aşılamasıdır. /"translation is transculturacion."/ Çevirmen kendi düşünsel, kültürel malzemesini kullanarak eseri farklılaştırmaktadır. Çeviri en genel anlamda Dünya Edebiyatı' nın sahne aldığı yerdir. Özellikle merkez ve çevre kavramları yüzünden daha da ayrıcalık kazanmıştır çeviri. Goethe bile kendi eserlerini yabancı dillerde okurken onların başka bir hale büründüğünü, ayrıcalıklı bir tinsellik ve dinamizm kazandığını not etmiş ve bu yüzden kendi eserlerini başka dillerde okumaktan daha fazla haz aldığını belirtmiştir. Kısacası bağlamın çevrilen dile bağımlı olarak değişim geçirdiği, sıkça manipüle edildiği fazlasıyla iddia edilmiştir. (bunda da haklılık payı olduğu inkar edilemez.) Sıkça şu örnek verilir: "bei dao' nun ingilizcedeki durumu çincedeki orijinal durumundan çok ayrıdır." Şiirin ve düzmetinin çeviri açısından durumları hayli farklıdır. Şiir' in anlam boyutundaki kesikliliği, yer yer anlamsızlığı ve mantıksal değişkenlere kaygısız kalışı daha çok anlam üzerinden ve mantıksal değişkenler üzerinden şekillenen çevirinin doğasıyla hayli çatışmaktadır. Kaldı ki forma dayandığı oranda şiir çevirisi neredeyse imkansız bir hal almaktadır.

    Bir başka büyük sorun da küreselleşme ile birlikte ortaya çıkan tüketim sorunudur. Elit ve popüler kesimler arasında sürekli süren savaşın temel düzlemlerinden birisi de bu tüketim üzerinde gerili durmaktadır. Birçok akademisyen, özellikle Fransız teorisyenleri, ki post düşünürleri ve feministleri kapsamaktadır fazlasıyla, doğu kökenli eserlerinin batı' nın doymak bilmez pazarı için ilginç yatırımlar olarak görüldüğünü haykırmaktadır. Eserleri düzenleyen editörlerin kendi pazar ekonomileri ve popüler kültür değişkenleri üzerinden dışardan gelen eserleri değiştirdikleri, bozdukları örnekleriyle birlikte gösterilmiştir: Bir kadın yazar yaşamadıklarını yaşamış gibi göstermeye ikna edilmiş ve medyanın ilgisi fazlasıyla bu kitaba çekilmiştir. Bütün bunlar ekonominin de işin içine fazlasıyla bulaştığını anlatıyor bize.

    Başka bir olay da kanonların belirlenmesi ve ortak alana sunulmasıyla ilgilidir. Piyasaya sürülen kanonların Paris ya da Newyork kriterleri üzerinden şekillendiğini ve Dünya Edebiyatı' nın ayaklarının bu iki kent üzerinde olduğunu söyleyelim. Doğal olarak edebiyat kanonuna girecek eserler de ya bu kültürlerin gerek tarihsel gerek sosyolojik normlarına göre ya da dolaşıma sokulacak eserlerin yaratacağı ekonomik karşılığa göre belirlenmektedir. Kültürler arası savaşımın tek yöne, batı yönüne doğru kaydırıldığı bir savaştır bu.
    enes
    enes
    ÜSt Seviye Öğrenci
    ÜSt Seviye Öğrenci


    Mesaj Sayısı : 130
    Paylaşım Gücü : 26133
    Üye Rep Gücü : 1
    Yaş : 34
    Nerden : -ßursa/TurKiye

    Dünya edebiyatı hakkında ansiklopedik bilgi Empty Geri: Dünya edebiyatı hakkında ansiklopedik bilgi

    Mesaj tarafından enes Salı Ekim 05, 2010 1:26 am

    ALINTIDIR.
    1000 Romanın Özeti. Roman İsimleri Aşağıya Listelenmiştir.

    Küçük ağa
    Robin cook
    BİR TEREDDÜTÜN ROMANI
    SİMYACI
    BİZ İNSANLAR
    Çatıdaki Rüzgar
    ERMENİ İDDİALARI VE GERÇEKLER
    HUZUR
    ÇÖLDE BİR İSTANBUL KIZI
    VERONİKA ÖLMEK İSTİYOR
    KÜÇÜK AĞA
    ATEŞTEN GÖMLEK
    AŞK-I MEMNU
    AKŞAM GÜNEŞİ
    ÇATIDAKİ NEFES
    EKSİK PARÇALAR
    KAŞAĞI
    THE SUCCESSFUL LIEUTENANT
    19 SEMERKANT
    BİR KADIN DÜŞMANI
    BUGÜNÜN SARAYLISI
    ANKARA
    TOPRAK UYANIRSA
    ACIMAK
    MAİ ve SİYAH
    VAHŞİ BİR KIZ SEVDİM
    Yaprak Dökümü
    ADI AYLİN
    TOPRAK UYANIRSA
    YILANLARIN ÖCÜ
    VERONİKA ÖLMEK İSTİYOR
    ÜMİT DÜNYASI
    BOMBA
    ÇALIKUŞU
    KİRALIK KONAK
    YALNIZIZ
    YABAN
    KAN VE ONUR
    ŞİŞHANEYE YAĞMUR YAĞIYORDU
    FARELER VE İNSANLAR
    CEZMİ
    BİR ÖLÜNÜN DEFTERİ
    OLIVER TWIST
    Taif’te Ölüm
    Ankara
    KURTULUŞ SAVAŞÇILARI
    YÜKSEK ÖKÇELER
    GAZİ VE FİKRİYE
    Gerileme Hipotezlerini Onaylama Testleri
    CEZMİ
    EYLÜL
    SİLAHLARA VEDA
    SODOM VE GOMORE
    İKİ GÜZEL GÜNAHKAR
    HEPSİNDEN ACI
    ANAHTAR
    KAYIP ARANIYOR
    BEYAZ KALE
    ALDATACAĞIM
    DOKUZUNCU HARİCİYE KOĞUŞU
    Korkunç Yıllar
    İHTİYAR DOST
    AŞK-I MEMNU
    MUTLU ÖLÜM
    Simyacı
    İnce Memed
    BİZ İNSANLAR
    Anamın Kitabı
    HUZUR
    Benövşeler Üstte Göz Yaşları
    Yezidin Kızı
    ANAHTAR
    DAĞLARI BEKLEYEN KIZ
    ÖLÜM DİYETİ
    Ankara Ekspresi
    DAĞA ÇIKAN KURT
    SODOM VE GOMORE
    MARTI
    DAMGA
    ADI AYLİN
    KİRALIK KONAK
    BEYAZ GEMİ
    KORKUNÇ YILLAR
    FATİH-HARBİYE
    Mikinler Tekkesi
    GÜNEŞ ÜLKESİ
    YÜZÜKLERİN EFENDİSİ
    KUYRUKLU YILDIZ ALTINDA BİR İZDİVAÇ
    İDEOLOJİK DEVLET FAALİYETİNİN ÖNEM KAZANMASI
    DAĞLARI BEKLEYEN KIZ
    Zulüm Dağları Aşar- Çanakkale İçinde
    LÜZUMSUZ ADAM
    Sessiz Ev
    YABAN
    Ankara’da Savaş Rüzgarları
    DAMGA
    Güneydoğu’dan Öyküler III Geride Kalanlar
    DUDAKTAN KALBE
    Yaprak Dökümü
    Mikinler Tekkesi
    Gulyabani
    SAVAŞÇI
    AGO PAŞA’NIN HATIRATI
    NEMİDE
    GÖDELİ MEHMET
    Ateş Geçitleri
    KIRIK HAYATLAR
    BALTACI MEHMET PAŞA VE KATERİNA
    The Cyprus Peace Operation:
    GÖLGELİ BAHÇE
    SERGÜZEŞT
    TÜRKÜN ATEŞLE İMTİHANI
    DOĞUNUN LİMANLARI
    Cemal Paşa’nın karargahı(4. Karargah)
    ESKİ HASTALIK
    The Balkan Wars (1911- 1913)
    HANDAN
    ÇANAKKALE ASKERİNE RÜTBE GEREKMEZ
    cengiz aymatov Bütün Eserleri-2
    Korkunç Yıllar
    NEHİR TANRISI
    The Battle of Arnhem (Operation Market Garden)
    KENTE GİDEN YOL
    İÇİMİZDEKİ ŞEYTAN
    Ramses, Kadeş Savaşı
    U.S. WOMAN IN VIETNAM
    ATEŞ GEÇİTLERİ
    PEARL HARBOR(On 7 December 1941)
    KUSURSUZ KADINLAR
    YÜREĞİMİ SANA BIRAKTIM
    HAYVAN ÇİFTLİĞİ
    ZAMBAKLAR AÇARKEN
    NESL-İ AHİR
    FATİH-HARBİYE
    KORKUNÇ YILLAR
    NEVA
    Lider ve Demagog
    ATAÇAĞ
    YALNIZIZ
    Üç İstanbul
    Sarıkamış Dramı
    Çanlar Kimin İçin Çalıyor
    YAPRAK DÖKÜMÜ
    İçimizdeki Çocuk
    İKİ ŞEHRİN HİKAYESİ
    SEVDALİNKA
    DİRİLİŞ
    ONLAR DA İNSANDI
    KÖPRÜ
    SUÇLU
    Değişen Stratejilerin Odağında Türkiye
    MAVİ TÜY
    KEŞANLI ALİ DESTANI
    SİLAHLARA VEDA
    Tek Adam
    ANADOLU NOTLARI
    OYUN
    ZELİŞ
    BİR ÇİFT YÜREK
    Değişen Stratejilerin Odağında Türkiye
    NAKARAT
    Kurt İzi
    ATEŞTEN GÖMLEK
    KAN DAVASI
    YÜREĞİNİN GÖTÜRDÜĞÜ YERE GİT
    FÜREYA
    KENDİ AYAKLARI ÜSTÜNDE
    İBNİ SİNA’NIN TALEBESİ HEKİM
    CEMİLE
    EYLÜL
    DOĞUNUN LİMANLARI
    ANA
    BİR ÖLÜNÜN DEFTERİ
    AYLAK ADAM
    ÇALIKUŞU
    Sınıf Arkadaşım ATATÜRK
    İNTİBAH
    MATEMATİĞİN AYDINLIK DÜNYASI
    NAMUS (ANDY JESSUP)
    Ankara Ekspresi
    RAMSES ,KADEŞ SAVAŞI
    MİLİİ SAVAŞ HİKAYELERİ
    EYLÜLÜN GOLGESiNDE BiR YAZDI
    ÖLÜDEN MEKTUP VAR
    İKİ ŞEHRİN HİKAYESİ
    KUMARBAZ
    ÇATIDAKİ NEFES
    MAHŞER
    GÜN OLUR ASRA BEDEL
    TOPRAK ANA
    İZMİR HİKAYELERİ
    MEMLEKET HİKAYELERİ
    SARAY VE ÖTESİ
    ARMAĞAN
    GURBET HİKAYELERİ
    Handan
    Davud
    Zambaklar Açarken
    Çölde Bir İstanbul Kızı
    Bir Kadın Kayboldu
    Ölü Ozanlar Derneği
    GELİBOLU
    MARTI
    Ümit Dünyası
    YÜKSEK ÖKÇELER
    Yemin
    GÖDELİ MEHMET
    Gençliğim Eyvah
    İNTiBAH
    HAYVAN ÇİFTLİĞİ
    ERİKLER ÇİCEK AÇTI
    Saray Ve Ötesi
    Hıçkırık
    KARLI DAĞDAKİ ATEŞ
    TREN
    BİR DEVRİN ROMANI
    Zeytindağı
    Doğu Ekspresinde Cinayet
    Tek Çarık Yüzbaşı
    Solan Umut
    YAPRAK DÖKÜMÜ
    İBN BATUTA SEYAHATNAMESİ’NDEN SEÇMELER
    HAREM
    PANORAMA
    GÖNÜLÇELEN
    SİNEKLİ BAKKAL
    Benim Adım Kırmızı
    SON SIĞINAK
    Yağmur Beklerken
    YALNIZ EFE
    Eski Hastalık
    FİLLER DE HATIRLAR
    SÜRGÜN
    KİRALIK KONAK
    GECE UÇUŞU
    ERİKLER ÇİÇEK AÇTI
    Ayaşlı İle Kiracıları
    AŞK BEKLİYOR
    Bir Devrin Romanı
    Solan Umut
    Fırtınaya Karşı
    Bir Kadın Düşmanı
    Son Tren
    İÇİMİZDEKİ BİZ
    CANAN
    GELİBOLU, YENİLGİNİN DESTANI
    ÖLÜ CANLAR
    İSTANBUL’UN BİR YÜZÜ
    DAĞA ÇIKAN KURT
    CADI
    DOSTLUĞUN GÜCÜ
    ATEŞTEN GÖMLEK
    FERDİ VE ŞÜREKÂSI
    KIRIK HAYATLAR
    KÖPRÜ
    KURTLAR SOFRASI
    Suç ve Ceza
    SARI ZEYBEK
    BEYAZ GECELER
    Güneydoğu’dan Öyküler 1
    ATEŞ GECESİ
    KIZILCIK DALLARI
    YÜZBAŞI SELAHATTİN’İN ROMANI
    Subay Ve Centilmen
    AY BATTI
    DAVA
    SİNEKLERİN TANRISI
    Toprak Kurşun Geçirmez
    Robinson CRUSOE
    SON YENİÇERİ
    Zulüm Dağları Aşar ÇANAKKALE İÇİNDE
    CANBAZ
    Hayvan Mezarlığı
    Korkunç Yıllar
    KUMARBAZ
    DOĞUNUN LİMANLARI
    Ölü Canlar
    MİLLİ SAVAŞ VE HİKAYELERİ
    Uzun-Beyaz-Bulut GELİBOLU
    Veronika Ölmek İstiyor
    Yağmur Beklerken
    AŞK-I MEMNU
    Cahit KÜLEBİ Bütün Şiirleri
    BUDALA
    Çarpışma
    MİSKİNLER TEKKESİ
    KIZIL ELMA
    İhtiyar DOST
    Yüzleri Arayan Adam
    BİR KADIN DÜŞMANI
    BİR AKŞAMDI
    GÜNEŞE DÖN YÜZÜNÜ
    FİGAN
    YAPRAK DÖKÜMÜ
    HABABAM SINIFI
    ALEMDAĞ ‘ DA VAR BİR YILAN
    YEŞİL GECE
    ŞIPSEVDİ
    HÜKÜM GECESİ
    DAVA
    Safiye Sultan
    TANRININ KIRBACI ATTİLA
    NİMETŞİNAS
    Cezmi
    Sergüzeşt
    KİRALIK KONAK
    ALDATACAĞIM
    MEZARINDAN KALKAN ŞEHİT
    RAMSES, KADEŞ SAVAŞI
    MAVİ-II,GÖRSEL SANATLAR ÜZERİNE DENEMELER VE ELEŞTİRİLER
    Hayatınızın Amacı
    BÜLBÜLÜ ÖLDÜRMEK
    BEYAZ LALE
    YEŞİL GECE
    Vurun *****ye
    SULARI ÜRPERTEN GECE
    Yüzbaşı Corelli’nin Mandolini
    GENÇLİĞİM EYVAH
    Biz İnsanlar
    MİLLİ SAVAŞ HİKAYELERİ
    YÜZÜNCÜ AD
    PASİFİK DRAMI
    Dağ yolu
    Sarıkamış Dramı
    GELİBOLU UZUN BEYAZ BULUT
    GÜNEBAKAN
    Ak Topraklar
    Gülen Ada
    Eğil Dağlar
    BOŞLUKTA SALANAN ADAM
    Mustafa Kemal ve Latife
    Ateş Gecesi
    DOĞUNUN LİMANLARI
    SAVAŞ PİLOTU
    BİR SÜRGÜN
    KADIN PENÇESİ
    YEZİD’İN KIZI
    KALP AĞRISI
    PANORAMA
    ATEŞ GECESİ
    Nehrin Dönemeci
    ESKİCİ VE OĞULLARI
    KAR”
    FERDİ VE ŞÜREKASI”
    SOFİ’NİN DÜNYASI
    RUHSAR HANIM
    Kırık Hayatlar
    Yüzüncü Ad
    KAMİL VE MERYEM’E DAİR
    ZAMBAKLAR AÇARKEN
    Tek Adam 1
    KOKU
    MEYYALE
    BİR YAZIN TARİHİ
    GÜLNİHAL
    CANAN
    Dağa Çıkan Kurt
    FÜREYA
    BİR KUCAK ÇİÇEK
    Geçmişin Geleceği
    BİR İÇİM SU
    KANUNSUZLAR
    YEŞİL GECE
    BOGAZİÇİ ŞINGIR MINGIR
    Fazladan Bir Adam
    KORKUNÇ YILLAR
    Bir Kadın Düşmanı
    FARELER VE INSANLAR
    MEDYUM
    TARİHİN TANIKLIĞINDA ERMENİLER VE RUMLAR
    Kosova Balkanları Anlamak İçin
    BİR DÜĞÜN GECESİ
    DÖNÜŞÜM
    KERTENKELENİN UYKUSU
    BİR TEREDDÜTÜN ROMANI
    BOMBA
    Miskinler Tekkesi
    Zulüm Dağları Aşar- Çanakkale İçinde
    TANRI DAĞI ZİYARETİ
    Nehir Tanrısı
    YÜZBAŞI SELAHATTİN’İN ROMANI
    HÜKÜM GECESİ
    FERDİ VE ŞÜREKASI
    HEPSİNDEN ACI
    BİR YAZIN TARİHİ
    YANLIŞ ADRES
    ESKİ HASTALIK
    İrtica ve Bölücülüğe Karşı Militan Demokrasi
    BEYAZ KALE
    Benövşeler Üstte Göz Yaşları
    İNCİ
    SARAY VE ÖTESİ
    ATEŞ GECESİ
    MAHŞER
    SİNEKLİ BAKKAL
    KADIN PENÇESİ
    Yavuz Sultan Selim Ağlıyor
    DUDAKTAN KALBE
    KALP AĞRISI
    Panorama
    SON TREN
    BİR TEREDDÜTÜN ROMANI
    BEYAZ GECELER
    EUGENİE GRANDET
    İHTİYAR BALIKÇI
    YAĞMUR BEKLERKEN
    STAR
    KURTLAR SOFRASI
    Hıçkırık
    FEDAİLERİN KALESİ ALAMUT
    GÜNEŞ ÜLKESİ
    SÜRGÜN
    VAHŞİ BİR KIZ SEVDİM
    Ölü Canlar
    ERİKLER ÇİÇEK AÇTI
    KAN DAVASI
    ÇETE
    Yeşil yol
    EYLÜL
    Zeytindağı
    Acı Kahve
    Ak Zambaklar Ülkesi Finlandiya’da
    Ada
    BOĞAZİÇİ ŞINGIR MINGIR
    Dokuzuncu Hariciye Koğuşu
    AERITH’Lİ MORGAN
    AGO PAŞA’NIN HATIRALARI
    Ağaç Kurdu
    AH BEYOĞLU VAH BEYOĞLU YANDI GİTTİ KÜL OLDU
    TANRININ KIRBACI ATTİLA
    Şeytan Dönemeci
    AJAN
    AK DAĞLAR
    HITLER’S PROBABLE BEHAVIOR IN THE FUTURE
    CEMİLE SULTAN MURAT
    Al Midilli
    Altın Postu Ararken
    Anamın Kitabı
    ANIT AĞAÇLAR
    ARABA SEVDASI
    Aşk-ı Memnu
    Atatürk’e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği
    Atatürk’ün Fikir Sofrası
    ATATÜRK’ün İzinde Bir Arpa Boyu
    ATATÜRK’ÜN ÜSTÜN KİŞİLİĞİ
    Atatürk Olmasaydı
    Atatürk’ün Avrasya Devleti
    Ayaşlı ve kiracıları
    GENİŞ ZAMANLAR
    HUZUR
    Yaralı Aşklar
    BABALAR VE OĞULLAR
    ONLAR DA İNSANDI
    Satranç
    BENİM ADIM KIRMIZI
    BEYAZ DİŞ
    BEYAZ KALE
    Uzun Beyaz Bulut Belibolu
    BİR AVUÇ SAÇMA
    Bir Bardak Süt
    BİR DEVRİN ROMANI
    Bir Dinazorun Anıları
    BİR DÜĞÜN GECESİ
    BİR İÇİM SU
    Bir Kadın Düşmanı
    BİR KADIN KAYBOLDU
    Bir Mahzun Büyücü
    BİR TEREDDÜTÜN ROMANI
    BİR TÜRK AİLESİNİN ÖYKÜSÜ
    Akşam Güneşi
    Harem
    PRIMO TÜRK ÇOCUĞU NASIL OLDU
    EKMEK ELDEN SU GÖLDEN
    Bugünün Saraylısı
    BİR SÜRGÜN
    BUYUK ÜMİTLER
    BÜLBÜLÜ ÖLDÜRMEK
    Çatıdaki Rüzgar
    Yağmur Beklerken
    Cinayet Nedeni
    BİR KADIN DÜŞMANI
    DUDAKTAN KALBE
    KUMARBAZ
    ÖLÜDEN MEKTUP VAR
    BİR TEREDDÜTÜN ROMANI
    İKİ ŞEHRİN HİKAYESİ
    KAN VE ONUR
    CUMBA’DAN RUMBA’YA
    Cüceler
    Cüzzamlı
    DAMGA
    ÇANKAYA
    ÇÖLDE BİR İSTANBUL KIZI
    Dağların Gözyaşları II. Cilt
    Dağların Gözyaşları 1
    Dağ yolu
    KırkYıl
    DİRİLİŞ
    Doğunun Limanları
    Dördüncü Protokol
    DUDAKTAN KALBE
    ATEŞ GECESİ
    RAMSES BATI AKASYASININ ALTINDA
    Mefküreci Zabit
    ÜÇ İSTANBUL
    Eğil Dağlar
    YALNIZIZ
    BİR KUCAK ÇİÇEK
    DELİKANLI ADAMIN EL KİTABI
    AŞİNA YÜZLER
    AY BATTI
    Nehir
    OLIVER TWIS
    Yağmur Beklerken
    ŞEKER PORTAKALI
    BUGÜNÜN SARAYLISI
    Osmanlıların stratejik sorunları
    Eski Hastalık


    Size:7 Mb

    Unpack Size : 36 Mb

    DownloaD

      Forum Saati Paz Kas. 24, 2024 3:25 am