Çizgilerle oluşan grafiğe çizgi grafiği, sütunlarla oluşan grafiğe sütun grafiği, yuvarlak bir daire içinde pasta dilimleri şeklinde oluşan grafiğe daire grafiği denir.
Ortanca değer; veri grubu tek sayı ise ortadaki sayı demektir, çift sayı ise ortaya gelen iki sayı toplanıp ikiye bölünür.
Tepe değer; en çok tekrar eden sayı demektir.
Açıklık(Aralık); veri grubu küçükten büyüğe sıralandığında en büyük değer ile en küçük değer arasındaki farktır.
Ortalama değer; veri grubundaki sayılar toplanır kaç tane sayı varsa bölünür.
YANILTAN GRAFİKLER:
Yanıltan grafikler aslında
tam olarak gerçeği yansıtmayan, hazırlayan kişiye göre tarafsızlığını yitirebilen, şekil olarak bizi yanıltabilen grafiklerdir. Örneğin; televizyonların izleyici oranları araştırma şirketlerine göre değişiklik arz eder,
grafikler genelde sıfırdan başlar ama bazı dersaneler belli sayıdan başlatan ve kazandırdıklarını iddia ettikleri anketleri yayınlarlar bunlar sıfırdan deyilde belli bir düzeyde başarı garantisi verir bunlar yanıltan grafiklerdir.Başka bir örnekte; yarıçapı 2cm olan daire grafiği 300 öğrenciyi kazandı gösterirken, yarıçapı 3cm olan daire grafiği 600 öğrenciyi kazandı gösteriyor.Ama oranlandığında başarı 9/4 çıkıyor, halbuki başarı 2 katıdır.Bu bizi yanıltır.
Ortanca değer; veri grubu tek sayı ise ortadaki sayı demektir, çift sayı ise ortaya gelen iki sayı toplanıp ikiye bölünür.
Tepe değer; en çok tekrar eden sayı demektir.
Açıklık(Aralık); veri grubu küçükten büyüğe sıralandığında en büyük değer ile en küçük değer arasındaki farktır.
Ortalama değer; veri grubundaki sayılar toplanır kaç tane sayı varsa bölünür.
YANILTAN GRAFİKLER:
Yanıltan grafikler aslında
tam olarak gerçeği yansıtmayan, hazırlayan kişiye göre tarafsızlığını yitirebilen, şekil olarak bizi yanıltabilen grafiklerdir. Örneğin; televizyonların izleyici oranları araştırma şirketlerine göre değişiklik arz eder,
grafikler genelde sıfırdan başlar ama bazı dersaneler belli sayıdan başlatan ve kazandırdıklarını iddia ettikleri anketleri yayınlarlar bunlar sıfırdan deyilde belli bir düzeyde başarı garantisi verir bunlar yanıltan grafiklerdir.Başka bir örnekte; yarıçapı 2cm olan daire grafiği 300 öğrenciyi kazandı gösterirken, yarıçapı 3cm olan daire grafiği 600 öğrenciyi kazandı gösteriyor.Ama oranlandığında başarı 9/4 çıkıyor, halbuki başarı 2 katıdır.Bu bizi yanıltır.